Szczecińskie Towarzystwo Gier Wszelakich "Rubikon"
php-fusion-themes
php-fusion-themesStrona Główna ˇ FORUM ˇ NASZE GRY ˇ NOWA GALERIA ˇ Przyłącz się do Nas Luty 21 2018 20:01:16php-fusion-themes
php-fusion-themesNawigacjaphp-fusion-themes
php-fusion-themes Strona Główna
Artykuły
FORUM
NASZE GRY
NOWA GALERIA
Download
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
FAQ
Szukaj
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesOstatnie Artykułyphp-fusion-themes
php-fusion-themes Forcemaster vs Warlord
Mage Wars - zostań n...
Samurai battles - dw...
Dreadfleet - opis cz...
Dreadfleet - opis cz...
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesFilmy php-fusion-themes
php-fusion-themes Down in Falmes - opis gry
Dixit - opis gry
Rubikon - prezentacja
Hero Dice zawartość
Mare Nostrum zawartość
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesOstatnio grane:php-fusion-themes
php-fusion-themes






php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesOnlinephp-fusion-themes
php-fusion-themes Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 118
Najnowszy Użytkownik: Mario198485
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesLux in Tenebris laureaci nagrodyphp-fusion-themes
php-fusion-themes
w 2008 roku
Najlepszy wydawca
- Egmont
Najlepsza gra
- Witchcraft
Najlepszy sklep
- Rebel.pl
Fenomen
- Dariusz Tarka

w 2009 roku
Najlepszy wydawca
- Kuźnia Gier
Najlepsza gra
- Battlestar Galactica PL
Najlepszy sklep
- Fenix Szczecin
Fenomen
- Gamesfanatic.pl

w 2010 roku
Najlepszy wydawca
- Rebel
Najlepsza gra
- Warhammer: Inwazja PL
Najlepszy sklep
- Fenix Szczecin
Fenomen
- Stowarzyszenie 40i4

Opis i zasady głosowania
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesDreadfleet - opis część pierwszaphp-fusion-themes
php-fusion-themes
Games Workshop wydał nową grę bitewną osadzoną na morzach Warhammera. W pudełku które będzie zamkniętą grą 9 w stylu wydania Space Hulk) znajdą się dwie floty: Dreadfleet prowadzona przez księcia wampirów Noctilusa i Grand Alliance prowadzona przez pirata Jaego Rotha.




Wykonanie stoi na bardzo wysokim poziomie, szczegółowe okręty, wyspy i wraki statków ( oczywiście nie pomalowane i do złożenia).
Jak dla mnie hitem , jest mata do gry, takie morze w miniaturze. Wykonana jest z materiału, ładnie wykończona i w ogóle po rozłożeniu prezentuje się super

Każdy ze statków ma własne unikalne zasady specjalne, dodatkowo w podręczniku opisana jest jego historia. Całość tworzy bardzo klimatyczną opowieść, a scenariusze to taka mini kampania. Oczywiście zasady pozwalają tworzyć własne scenariusze i to jest chyba w tym najlepsze, grałem w Space Hulka tylko ze dwa razy, ale wydaje mi się że DreadFleet bije SH w tym względzie o 100 głów nie o jedną.

Zasady postaram się opisać w skrócie w innym artykule, teraz przedstawię krótko charakterystykę okrętów :

HELDENHAMMER



To były okręt flagowy Wielkiego Teogonisty, skradziony przez pirata Jaego Roth'a. Ma największa siłę ogniową (180 dział), ale tez ma najgorszą manewrowość, zaraz obok BloodyReaver'a. Posąg Sigmara z ruchomym młotem na dziobie pozwala na specjalna akcję w momencie kontaktu z wroga jednostką (zadaje D6-1 obrażeń !!!)
Sam kapitan Jaego Roth posiada stalowa wolę i może przerzucać nieudane rozkazy (w sensie kości rozkazu) i podczas pojedynku kapitanów.

SWORDFYSH



Potężny galeon z taranem na dziobie. Dowodzony przez bezlitosną Araness'ę Saltspite, która jest córka wodza jednego z klanów z dalekiej Norski. Została wyrzucona do morza, bo urodziła się z mutacją. Uratowana i wychowana przez morskie nimfy. Według plotek i innych opowieści jest podobno córką/ oblubienica samego Manann'a. Posiada jego błogosławieństwo co pozwala jej na przerzucanie jednej kości w każdej akcji (ruchu, abordażu, ostrzału i pojedynku). Podczas abordażu może użyć taranu na dziobie do zadania obrażeń (D6-1) podobnie jak Heldenhammer, ale tylko przy pierwszym kontakcie, podczas gdy HH co turę!!


FLAMING SCIMITAR



Olbrzymia barka, pałac przyjemności tajemniczego maga znanego jako Złoty Magus, sam siebie uważa za Sułtana południowych mórz i Księcia kupców. w rzeczywistości jest wygnanym Patriarchą Kolegiów Magii. Płonący Scimitar to na prawdę pływający pałac luksusu i przyjemności. Niższe pokłady skrywają komnaty pełne kosztowności, magicznych artefaktów, tomiszcze zapomnianej wiedzy,fontanny pełne leczniczych wód, a nawet rozległy harem Jednak prawdziwy sekret, a zarazem największy skarb Sułtana znajduje się w centralnych komnatach, pod kopułami złotych minaretów. Tam, jeden obok drugiego, rząd za rządkiem, stoją magicznie zapieczętowane słoje. W każdym z nich uwięziony jest żywy Elemental. Na jedno skinienie ręki, czy słowo Magusa, uwolniony duch ognia, wody lub powietrza spełnia jedno życzenia swego pana po czym znika. I tak na początku fazy akcji można wybrać z usług jakiego żywiołu będzie korzystał Sułtan.
Dżin powietrza - Szybkość okrętu wzrasta o +3 do końca tury. Dodatkowo gracz może przesunąć wskaźnik wiatru o D6 pól w dowolnym kierunku.
Eferet ognia - Do końca tury podczas ostrzału oraz abordażu dodawana jest kostka w kolorze czerwonym. Jeśli na tej kostce wypadnie "hit", wrogi okręt staje w płomieniach!!
Nimfa morska - gracz może natychmiast odrzucić jedna kartę obrażeń kadłuba. (jest to świetna moim zdaniem opcja, gdyż w przypadku posiadania obrażeń w równej, lub większej ilości niż ta wielkość na karcie okrętu...po prostu jest on zatopiony!!)
Dodatkowo Magus posiada wiecznie płonący miecz, co pozwala mu podczas pojedynku dodać 1 punkt zwycięstwa...zawsze


GRIMNIR'S THUNDER



Stalowy kolos należący do genialnego, krasnoludzkiego inżyniera Red Brokk'a Gunnarsson'a. Jego duma i chluba. Na jego pokładzie oprócz zastępów, głodnych chwalebnej śmierci zabójców Trolli, oraz ponad setki inżynierów, mieszczą się również doki pełne sterowców Burty skrywają samo-ładujące się działa z wyrytymi na nich runami zniszczenia,a na górnym pokładzie działo ogniowe. Jako jedyny okręt w grze posiada znakomite opancerzenie (wiadomo kadłub wykonany jest z Gromril'u) o wartości 3+.
Podczas ostrzału dodawana jest czerwona kość i jak w przypadku "Płonacego Scimitara" wznieca pożar na wrogim okręcie.
Krasnoludzki kolos może raz w turze wystawić w odległości 1" od siebie Sterowiec (posiada 2 na cała grę), po wystawieniu działa on jako samodzielna jednostka. Sam Brokk jako mistrz inżynierów, gdy wyda rozkaz naprawy i przekroczy wymagany wynik na kostce o 2 lub więcej, może usunąć 2 karty obrażeń zamiast jednej


SEADRAKE



Najszybszy okręt we flocie Wysokich Elfów (i w całej grze), a przy tym najbardziej manewrowy. Dowodzony przez Księcia Yrellian'a, pierworodnego samego Króla Fenixa Finubar'a. Książę utrapienie swego ojca, jako porywczy i dumny młodzian (jak na standardy elfów ) chcąc okryć się chwałą wdał się w bitwę morską z flotą Mrocznych swoich pobratymców, w wyniku czego zginął jego brat Bel-Alhor. Zrozpaczony książę samowolnie zdecydował się na wygnanie i poprzysiągł że nie wróci do domu, póki nie odzyska jego ciała z odmętów morza* (*tutaj już zahaczam o całą historię związaną z Cmentarzyskiem Galeonów i tłem kampanii...o tym kiedy indziej, zaznaczę tylko że cała historia na prawdę przedstawia się bardzo fajnie i wszystko jest ze sobą przemyślanie powiązane )
Księciu towarzyszą dwa smoki, które podobnie jak Krasnolud , może on wystawić w odległości 1" od statku, by potem jako samodzielne jednostki latały sobie i ziały ogniem
Okręt elfów nie posiada dział, ale za to cały górny pokład wyposażony jest w słynne Balisty Wysokich Elfów. Każde zadane obrażenie w wyniku ostrzału zabija tylko załogę wrogich jednostek.
Yrellian jako znakomity dowódca może wydać dwa rożne rozkazy zamiast jednego, (to jest duża zaleta, gdyż karty rozkazów pozwalają wykonać dodatkowe manewry itp. przydatne rzeczy)


To tyle na temat floty Wielkiego Przymierza.

Czas na Dreadfleet, czyli Przerażająca Flotę


KRWAWY ŁUPIEŻCA



Dowodzony przez wampira, Hrabiego Noctilus'a oczywiście z domu von Carstein.
Bloody Reaver to POTĘŻNA, pływająca forteca. Zbudowana ze skał, zamku prosto z Sylvan'i i kadłubów rożnych zatopionych okrętów, scalona za sprawą mrocznego rytuału, rzuconego przez samego Noctilus'a. Na jego pokładzie kłębią się tysiące nieumarłych sług, wyrwanych ze swych grobów podczas nekromanckiego rytuału. Co noc załoga uzupełniana jest o nowe ciała przyzywane z dna morza, dlatego też na początku tury przy rzucie na 4+ upiorny okręt Noctilus'a może odrzucić jedną kartę obrażeń.
Sam hrabia jako pan i władca Cmentarzyska Galeonów, zamiast wydawać normalny rozkaz w odpowiedniej fazie, może podjąć próbę kontrolowania jednego z morskich potworów na planszy, do końca tury (nie powiem, dobra rzecz). Są 3 potwory: Morski Gigant, Kościana Hydra i Pijawkowy Jaszczur (wiem trochę głupie tłumaczenie )

CURSE OF ZANDRI



Magiczna barka nieumarłego króla Amanhotep'a. W sumie to bardziej galera napędzana przez setki szkieletowych wioślarzy. Na pokładzie posiada gigantyczne, wrzeszczące katapulty, oraz ogromne posagi bóstw z Nehekhar'y. Nad rufą niczym ogon skorpiona zawieszony jest legendarny Klejnot z Rzeki Mortis. Na jedno słowo króla Amanhotep'a klejnot uwalnia strumień światła Ptra, czystej, surowej energii. Pozwala to podpalać wrogie okręty
Król Amanhotep, jak na króla przystało kiedy wydaje rozkaz nie znosi sprzeciwu Posiada On specjalną zdolność "My Will Be Done". Pozwala mu to raz na grę wykonać specjalny rozkaz. Jeśli się uda, zwiększa o D3 wartość szybkości, załogi i ostrzału do końca tury.


SKABRUS



Najbardziej ohydny i wstrętny okręt jaki kiedykolwiek pływał po morzach
Jest to ciało Morskiego Lewiatana, zamienione na okręt za pomocą nekromanckich czarów z domieszką skaveńskiej technologi (czytaj Spaczenia). Dowodzony przez szczurzego lorda Skretch'a, na wpół umarłego, na wpół żywego (no cóż kto powiedział że spaczeń jest jadalny?), który zawarł pakt z hrabią Noctilus'em. Wnętrze lewiatana wypełnione jest skaveńskimi urzadzeniami i kadziami ze spaczeniem. Oczywiście nie mogło zabraknąć Warp Lighting Cannon'ów. Skabrus strzela energią spaczenia, co powoduje że żaden pancerz mu się nie oprze. Czyli tzw. "no armour saves".
Skretch Half-Dead posiada zdolność, która pozwala mu podjąć próbę ucieczki od abordażu wrogiego okrętu na rzucie 2+, a później jeszcze wykonać normalny ruch.


SHADEWRAITH



O tym okręcie marynarze mówią szeptem w tawernach i nawet nie wymawiają jego nazwy na pełnym morzu. Upiorny, statek widmo, który wyłania się nagle z mgły, by za chwilę w niej na powrót zniknąć. Dowodzony przez byłego najemnika kapitana Vangheista. Kiedyś kapitan i jego załoga złożyli świętą przysięgę na samego boga mórz Mannan'a w obliczu arcymaga Kolegium Światła Albrechtus'a von Zeich'a. Poprzysięgli lojalność i wykonywać rozkazy bez szemrania, w zamian za skrzynię pełną czystego złota dla każdego. Niestety nie oparli się pokusie wiecznego życia i bogactw, za co zostali na wieki przeklęci. Żeglują swym upiornym statkiem prawie nie dotykając fal, jakby sam Mannan nie mógł znieść ich dotyku. W późniejszym czasie zostali uwięzieni i nagięci do posłuszeństwa hrabiemu Noctilus'owi.
Jako na wpół rzeczywisty, Shadewraith i jego załoga są odporni na zwykłą broń. Dlatego też przy ostrzale przez wrogi okręt, tylko wyniki 6+ liczą się jako trafione.
Dodatkowa zasada pozwala kapitanowi Vangheist'owi wydać specjalny rozkaz, dzięki niemu w fazie ruchu okręt może poruszyć się jako jednostka latająca.

I na koniec,

BLACK KRAKEN



Technologiczne cudo, stworzone dzięki najbardziej mrocznej i zapomnianej nauce. Posiada tylko jednego załoganta i kapitana w jednej osobie: Todrek'a Hackhart'a. Niegdyś uzdolnionego inżyniera krasnoludzkiego, który pracował z samym Brokk'iem Gunnarsson'em. W wyniku niezdrowej ambicji i nieszczęśliwemu wypadkowi, zranił podczas pracy Gunnarsson'a. Gdy został wygnany przez Króla z Barak Varr i wypędzony z gildii, słuch o nim zaginął. Dziwne opowieści mówią, że popłynął na swym największym wynalazku, łodzi podwodnej, aż na zdradzieckie Morze Chaosu, w poszukiwaniu zapomnianych i zaginionych pobratymców znanych jako Krasnoludy Chaosu. Mistrzów mrocznej sztuki zawiązywania demonów wraz z mechanizmami ich maszyn. Podobno Black Kraken został tak właśnie związany z Demonem z Głębin, a nawet sam Todrek uległ mrocznej przemianie. Najświeższe wieści mówią, że Krasnolud Chaosu, jakim się stał Todrek, zawarł umowę z hrabią Noctilus'em. W zamian za resztki swej zbrukanej duszy, dostał ostatnią szansę na zniszczenie swej nemesis, Red Brokk'a i udowodnienia swej wyższości jako prawdziwy mistrz inżynierii morskiej.
Black Kraken jest łodzią podwodną dlatego też jeżeli w fazie rozkazu nie styka się z żadnym innym modelem. Może wykonać rozkaz zanurzenia. Model jest usuwany ze stołu, a na jego miejscu kładziony jest specjalny znacznik. Na koniec tury, należy umieścić okręt w dowolnym miejscu w odległości 10+2D6" od znacznika, ale ponad 1" od innego modelu.
Black Kraken może użyć swoich stalowych macek w dowolnej akcji abordażu, przeciwko wrogiemu okrętowi, jeżeli większa część podstawki wrogiego modelu znajduje się w przedniej strefie Krakena. Dodaj D3+1 do liczby kości ataku.
Todrek Hackhart posiada zdolność "zawzięty upór" co pozwala mu na niwelowanie własnych obrażeń przy udanym rzucie na 5+.

I to tyle z opisu floty w kolejnym odcinku przybliżę zasady - grę polecam i radzę się spieszyć bo przypominam , wydanie limitowane.

Autor: Marcin "Miyagi" Saganowski
Zdjęcia : Games Workshop
Redakcja : elRojo.

php-fusion-themes Dodane przez elRojo dnia październik 06 2011 09:40:061 Komentarzy ˇ 2733 Czytań - Drukuj
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesKomentarzephp-fusion-themes
php-fusion-themes
elRojo dnia październik 06 2011 22:05:44
Świetna robota Miyagi - czekamy na więcej smiley
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesDodaj komentarzphp-fusion-themes
php-fusion-themes Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesOcenyphp-fusion-themes
php-fusion-themes
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Świetne! Świetne! 0% [Żadnych głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 100% [1 Głos]
Dobre Dobre 0% [Żadnych głosów]
Przeciętne Przeciętne 0% [Żadnych głosów]
Słabe Słabe 0% [Żadnych głosów]
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesLogowaniephp-fusion-themes
php-fusion-themes
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesAnkietaphp-fusion-themes
php-fusion-themes
Czego Wam brakuje najbardziej ?

grania regularnego w sklepie

grania na dużej imprezie

grania na konwencie

grania na regularnych spotkaniach

grania na Dniu Kota

turniejów

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesShoutboxphp-fusion-themes
php-fusion-themes
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

elRojo
10/11/2014 23:51
Spotkania stałe w trakcie realizacji - próbujemy zebrać znów ludzi chętnych do działań, spotkania okazyjne - możesz się z nami dogadać.

celmer
10/11/2014 18:35
Czy spotkania nadal się odbywają? Gdzie, kiedy? Chętnie pz wami pogram!

Alexandra
18/02/2014 10:41
Szkoda, że spotkania zostały zawieszone. Byłam kilka razy i zawsze dobrze się bawiłam. Dziękuję organizatorom za tak świetną inicjatywę i mam nadzieję, że spotkania zostaną wznowione. Pozdrawiam

elRojo
17/02/2014 08:42
Witam. Spotkania nad planszą jak i inne działania chwilowo są zawieszone, czekamy na chętnych do działania.

Alexandra
15/02/2014 22:19
Czy są jeszcze spotkania nad planszą?

elRojo
01/01/2014 13:16
I Tobie Kain smiley Wszystkiego najlepszego w 2014 smiley

kain
31/12/2013 20:20
Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku smiley

Josh
23/12/2013 21:13
Witam, ktoś ma ochotę na X-winga/BSG między świętami a nowym rokiem?

elRojo
27/06/2013 17:33
Zapraszam na najbliższe Spotkanie nad planszą - Star Wars LCG zawsze obecny.

Klakier
27/06/2013 02:04
Star wars lcg zagram

Archiwum
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesWSPIERAJĄ NASphp-fusion-themes
php-fusion-themes









php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themes

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie