Szczecińskie Towarzystwo Gier Wszelakich "Rubikon"
php-fusion-themes
php-fusion-themesStrona Główna ˇ FORUM ˇ NASZE GRY ˇ NOWA GALERIA ˇ Przyłącz się do Nas Grudzień 14 2018 12:21:35php-fusion-themes
php-fusion-themesNawigacjaphp-fusion-themes
php-fusion-themes Strona Główna
Artykuły
FORUM
NASZE GRY
NOWA GALERIA
Download
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
FAQ
Szukaj
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesOstatnie Artykułyphp-fusion-themes
php-fusion-themes Forcemaster vs Warlord
Mage Wars - zostań n...
Samurai battles - dw...
Dreadfleet - opis cz...
Dreadfleet - opis cz...
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesFilmy php-fusion-themes
php-fusion-themes Down in Falmes - opis gry
Dixit - opis gry
Rubikon - prezentacja
Hero Dice zawartość
Mare Nostrum zawartość
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesOstatnio grane:php-fusion-themes
php-fusion-themes






php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesOnlinephp-fusion-themes
php-fusion-themes Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 119
Najnowszy Użytkownik: Ziemba
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesLux in Tenebris laureaci nagrodyphp-fusion-themes
php-fusion-themes
w 2008 roku
Najlepszy wydawca
- Egmont
Najlepsza gra
- Witchcraft
Najlepszy sklep
- Rebel.pl
Fenomen
- Dariusz Tarka

w 2009 roku
Najlepszy wydawca
- Kuźnia Gier
Najlepsza gra
- Battlestar Galactica PL
Najlepszy sklep
- Fenix Szczecin
Fenomen
- Gamesfanatic.pl

w 2010 roku
Najlepszy wydawca
- Rebel
Najlepsza gra
- Warhammer: Inwazja PL
Najlepszy sklep
- Fenix Szczecin
Fenomen
- Stowarzyszenie 40i4

Opis i zasady głosowania
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesDreadfleet - opis część drugaphp-fusion-themes
php-fusion-themes


A teraz garść zasad:

Każdy okręt posiada 6 charakterystyk.

Szybkość - mówi nam o tym ile cali można przesunąć model do przodu w linii prostej. I tu ciekawostka, tylko w linii prostej. Żadnego przesuwania w bok, czy do tyłu. Jeśli chcemy zakręcić, używamy do tego koła sterowego z wycięciem w środku, pozwala ono na skręt w prawo lub w lewo o kat do 45 stopni. Nic nas to nie kosztuje w punktach ruchu, ale...no właśnie nie tak łatwo skręcić potężnym, kolosem pływającym po morzu. I tu potrzebujemy drugiej istotnej przy manewrowaniu charakterystyki jaką jest sterowność.

Sterowność - wartość ta, to ilość cali jaką MUSI przepłynąć jednostka by móc potem skręcić. Na przykład, okręt o sterowności 5, dopiero po przepłynięciu 5 cali może wykonać jeden darmowy skręt. By wykonać następny musi przepłynąć kolejne co najmniej 5 cali . Więc im wartość niższa tym okręt bardziej może manewrować wśród wraków i wysp.

Kadłub - to wytrzymałość okrętu na zadane obrażenia. Krótko mówiąc, jeżeli ta wartość spadnie do zera, statek tonie i jest usuwany z planszy.

Załoga - to waleczność i operatywność załogi oraz jej liczebność. Gdy spadnie do zera to model również jest usuwany z gry. Wartość "załogi" ważna jest przy akcji abordażu. Tyle ile mamy aktualnej załogi, tyloma kośćmi rzucamy przy walce.

Siła ognia - tyle ile mamy siło ogniowej, tyloma kośćmi rzucamy przy strzelaniu z dział burtowych i tego co tam okręt ma na wyposażeniu.

Opancerzenie - To po prostu rzut na "save'a" jak w WFB. Wartość informuje jaki musimy uzyskać minimalny wynik na K6 by obronić się przed zadanymi obrażeniami.

Dodatkowo niektóre okręty mają w charakterystyce informację tzw. "SAIL". Czyli, że okręt wyposażony jest w żagle. Ma to wpływ przy ruchu, w zależności od siły i kierunku wiatru czerpiemy z tego korzyści lub mamy "pod górkę" :)

Co turę, wyciągnięta karta FATE informuje nas jaką ma siłę wiatr i z jakiego kierunku wieje. Mata do gry na obrzeżach ma zaznaczone współrzędne. Na początku gry rzucamy dwoma kośćmi i uzyskany wynik od 1,1 do 6,6 informuje nas gdzie kładziemy wskaźnik wiatru. Natomiast karta Fate mówi z jaką siłą wieje wiatr i o ile pól przesuwamy ten wskaźnik, w prawo lub w lewo. Czyli jak to na morzu wieje z każdej strony, co chwila z innej :)

To nie wszystko, jeżeli nasz okręt ma żagle, a wiatr wieje dokładnie nam na rufę, to siłę wiatru dodajemy do naszej szybkości. Odwrotnie jest w sytuacji gdy wiatr wieje nam dokładnie "w dziób", wtedy wartość siły wiatru odejmujemy od naszej szybkości. I tak w przypadku gdy okręt odniósł znaczne obrażenia, które zmniejszyły mu szybkość, może w ogóle się nie poruszyć.

Dodatkowo każdy okręt wyposażony w żagle, jeżeli nie wieje mu wiatr od rufy, MUSI przepłynąć w turze minimalną odległość równą sile wiatru. Jeżeli nie może (np. obrażenia mu na to nie pozwalają, lub inne zaistniałe czynniki) to musi poruszyć się o tyle ile jest w stanie. Powoduje to czasem sytuacje, że okręt jest spychany na mieliznę, wraki lub prosto na inny okręt. Takie przymusowe wpłynięcie na wrak, lub wyspę powoduje obrażenia kadłuba i unieruchomienie okrętu do następnej tury. Jeżeli przymusowo wpłyniemy na wrogi okręt, następuje automatycznie akcja abordażu.

Co do ruchu, jest jedna bardzo fajna zasada, która bardzo mi się podoba :)
Mianowicie, podczas ruchu okrętem niedozwolone są żadne przymiarki, przesuwanie i powracanie do pozycji wyjściowej. Wyobraźcie sobie potężny lotniskowiec, jak taki kolos już ruszy, to nie ma mowy o jakiejkolwiek korekcie i powrotu do stany wyjściowego. Jest to coś co zawsze budziło we mnie irytację podczas bitew w WFB. Jak gracz brał regiment i przesuwał, przestawiał, sprawdzał jakie ustawienie mu najbardziej pasuje, a na koniec już nie wiadomo było gdzie zaczynał. Tutaj tego nie ma. Trzeba pomyśleć, by nie wpakować się na rafę lub mieliznę. Zasady ruchu są tak proste i przejrzyste, ze nic tu więcej nie trzeba dodawać. No może to, że w każdym momencie gry można sobie mierzyć wszelkie odległości itp. ;)

Dodatkowe opcje w fazie ruchu:

Każdy statek posiada wiadomo kotwicę
W grze mamy opcję, zrzucenia kotwicy będąc w odległości do 2" od wyspy lub wraku. Daje nam to pewne profity.

1 - Nie możemy się już poruszyć do końca tury, aż jej nie podniesiemy (logiczne ), ale dzięki temu siła wiatru nie ma na nas już wpływu.

2 - Będąc zakotwiczeni, możemy przerzucić nieudany rozkaz naprawy statku.

3 - Oraz gdy okręt jest na kotwicy to wystawianie mniejszych, statków pomocniczych (tu zwanych Kogami) nie wiąże się z ryzykiem ich zatopienia*.

* - gdy wystawiamy kogi na pełnym morzu, to musimy rzucić kostką. Przy wyniku 1 - 3 niestety operacja się nie udała i jednostka pomocnicza zostaje zatopiona. Oczywiście nie ma to wpływu na smoka i sterowiec krasnoludzki

Kotwicę możemy podnieść pod koniec następnej fazy ruchu, czyli nie możemy w jednej turze rzucić i podnieść kotwicy jednocześnie.

Streszczenie Fazy Ostrzału:

Wybieramy wrogi okręt, który znajduje się w naszej bocznej strefie (broadside) i jest widoczny. Wystarczy że widzimy chociaż część podstawki modelu którego chcemy ostrzelać, ale większa część tej podstawki musi znajdować się w bocznej strefie naszego by w ogóle móc do niego otworzyć ogień. Jeżeli chociaż mała część podstawy jest przez coś zasłonięta to liczbę kości dzielimy na pół (zaokrąglając w górę).

Tu ciekawostka: Twórca/ twórcy gry założyli że okręty w Dreadfleet to POTĘŻNE jednostki, niektóre to wręcz pływające cytadele (porównać można do współczesnych lotniskowców ) i dlatego:
...strzelać można do modeli będących w starciu z innym modelem;
...do okrętu z którym my sami jesteśmy w starciu też możemy otworzyć ogień;
...a nawet będąc w abordażu z jednym okrętem, możemy strzelać do innego;
Warunek jest ten sam, cel musi być widoczny chociaż częściowo i podstawka wrogiego statku musi być w większości w naszej bocznej strefie.

Jak wygląda samo strzelanie?
Bardzo prosto Tyloma rzucamy kostkami K6, ile aktualnie wynosi nasz współczynnik Siły Ostrzału. Każdy sukces na kostce to trafienie przeciwnika. Jeżeli wroga jednostka posiada jakieś opancerzenie, to przeciwnik rzuca tzw. "save". Za każdy "niewysave'owany hit" (taki żargon battlowy )czyli nie obronione trafienie, gracz dociąga kartę obrażeń.

Kiedy jest trafienie?
Sukces na kostce zależy od kilku czynników.
1) To zasięg. Od 0 do 6" trafiamy na 4+; Od 6,... do 12" trafiamy na 5+; od 12,... do 18" trafiamy na 6+ Poza 18" nie wolno strzelać; Proch na morzu jest bardzo cenny i nie należy go marnować na niepewny ostrzał.

2) Tuż przed wypłynięciem, działa są naładowane najlepszej jakości, wysoko gatunkowym prochem. Dlatego pierwszy strzał danej jednostki w każdym scenariuszu otrzymuje modyfikator +1 do wyniku na kostce.

3) Jeżeli nasz okręt (czyli strzelający) znajduje się w większości (liczymy podstawkę modelu) w przedniej , lub tylnej strefie jednostki do której strzelamy, otrzymujemy modyfikator +1 do wyniku na kostce.
Tłumaczone jest to tym, że pociski maja szanse przejść przez wrogi okręt wzdłuż kadłuba, czyniąc większe spustoszenie.

Modyfikatory się sumują, czyli jest możliwy ostrzał który się powiedzie gdy na kościach wypadnie 2, lub więcej (tzw. 2+)

Odległość mierzymy między dwoma najbliższymi punktami podstawek obu modeli.

Kilka słów na temat abordażu.

Każdy, dobrowolny czy tez przymusowy (np. w wyniku działania wiatru), kontakt z wrogim modelem inicjuje akcję abordażu.

Jeżeli dwa wrogie sobie okręty wejdą w kontakt, oba nie mogą już wykonać żadnego ruchu, dopóki jeden z nich nie wykona manewru zwanego "ucieczką od zagrożenia" (escape jeopardy), lub jeden z nich zostanie zatopiony w wyniku walki

Każdy z graczy sprawdza aktualną wielkość załogi i rzuca tyloma kośćmi K6.
Każdy wynik 5 lub 6 to punkt zwycięstwa. Porównujemy zdobyte punkty i okręt który przegrał starcie otrzymuje obrażenia równe różnicy. Dobiera następnie tyle kart obrażeń. Dobiera, tutaj nie ma rzutu obronnego jak w przypadku ostrzału!!

Przy remisie, oba modele otrzymują po karcie obrażeń.

I tyle; walka wręcz jest krótka, zwięzła i zabójcza

Autor: Marcin "Miyagi" Saganowski

php-fusion-themes Dodane przez elRojo dnia październik 13 2011 09:20:250 Komentarzy ˇ 2037 Czytań - Drukuj
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesKomentarzephp-fusion-themes
php-fusion-themes Brak komentarzy. php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesDodaj komentarzphp-fusion-themes
php-fusion-themes Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesOcenyphp-fusion-themes
php-fusion-themes
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesLogowaniephp-fusion-themes
php-fusion-themes
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesAnkietaphp-fusion-themes
php-fusion-themes
Czego Wam brakuje najbardziej ?

grania regularnego w sklepie

grania na dużej imprezie

grania na konwencie

grania na regularnych spotkaniach

grania na Dniu Kota

turniejów

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesShoutboxphp-fusion-themes
php-fusion-themes
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

elRojo
10/11/2014 23:51
Spotkania stałe w trakcie realizacji - próbujemy zebrać znów ludzi chętnych do działań, spotkania okazyjne - możesz się z nami dogadać.

celmer
10/11/2014 18:35
Czy spotkania nadal się odbywają? Gdzie, kiedy? Chętnie pz wami pogram!

Alexandra
18/02/2014 10:41
Szkoda, że spotkania zostały zawieszone. Byłam kilka razy i zawsze dobrze się bawiłam. Dziękuję organizatorom za tak świetną inicjatywę i mam nadzieję, że spotkania zostaną wznowione. Pozdrawiam

elRojo
17/02/2014 08:42
Witam. Spotkania nad planszą jak i inne działania chwilowo są zawieszone, czekamy na chętnych do działania.

Alexandra
15/02/2014 22:19
Czy są jeszcze spotkania nad planszą?

elRojo
01/01/2014 13:16
I Tobie Kain smiley Wszystkiego najlepszego w 2014 smiley

kain
31/12/2013 20:20
Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku smiley

Josh
23/12/2013 21:13
Witam, ktoś ma ochotę na X-winga/BSG między świętami a nowym rokiem?

elRojo
27/06/2013 17:33
Zapraszam na najbliższe Spotkanie nad planszą - Star Wars LCG zawsze obecny.

Klakier
27/06/2013 02:04
Star wars lcg zagram

Archiwum
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesWSPIERAJĄ NASphp-fusion-themes
php-fusion-themes









php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themes

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie | okazjanazakupy.pl