Szczecińskie Towarzystwo Gier Wszelakich "Rubikon"
php-fusion-themes
php-fusion-themesStrona Główna ˇ FORUM ˇ NASZE GRY ˇ NOWA GALERIA ˇ Przyłącz się do Nas Luty 21 2018 19:55:45php-fusion-themes
php-fusion-themesNawigacjaphp-fusion-themes
php-fusion-themes Strona Główna
Artykuły
FORUM
NASZE GRY
NOWA GALERIA
Download
Linki
Kategorie Newsów
Kontakt
FAQ
Szukaj
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesOstatnie Artykułyphp-fusion-themes
php-fusion-themes Forcemaster vs Warlord
Mage Wars - zostań n...
Samurai battles - dw...
Dreadfleet - opis cz...
Dreadfleet - opis cz...
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesFilmy php-fusion-themes
php-fusion-themes Down in Falmes - opis gry
Dixit - opis gry
Rubikon - prezentacja
Hero Dice zawartość
Mare Nostrum zawartość
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesOstatnio grane:php-fusion-themes
php-fusion-themes






php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesOnlinephp-fusion-themes
php-fusion-themes Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 118
Najnowszy Użytkownik: Mario198485
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesLux in Tenebris laureaci nagrodyphp-fusion-themes
php-fusion-themes
w 2008 roku
Najlepszy wydawca
- Egmont
Najlepsza gra
- Witchcraft
Najlepszy sklep
- Rebel.pl
Fenomen
- Dariusz Tarka

w 2009 roku
Najlepszy wydawca
- Kuźnia Gier
Najlepsza gra
- Battlestar Galactica PL
Najlepszy sklep
- Fenix Szczecin
Fenomen
- Gamesfanatic.pl

w 2010 roku
Najlepszy wydawca
- Rebel
Najlepsza gra
- Warhammer: Inwazja PL
Najlepszy sklep
- Fenix Szczecin
Fenomen
- Stowarzyszenie 40i4

Opis i zasady głosowania
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesMage Wars - zostań najlepszym magiemphp-fusion-themes
php-fusion-themes

Przeglądając w kwietniu 2012 strony internetowe o grach znalazłem informację o grze Mage Wars - tytuł taki sobie , okładka też, więc już miałem pominąć ją, jak wiele innych, gdy mój wzrok ściągnęła informacja: gra powstała i testowana jest od 2007 roku. Coś musi być w takim podejściu do tematu więc zacząłem zgłębiać temat i całe szczęście. :)
Gra okazała się genialną symulacją walki magów na arenie ( o ile można symulować coś nie istniejącego :) ). Tytuł tak mnie zainteresował że zacząłem pytać rodzimych dystrybutorów kiedy pojawi się u nas i tutaj spotkałem się z dziwną ścianą zobojętnienia i niewiedzy (??) Niezrażony wysłałem wszystkie mi znane adresy dystrybutorów do producenta w USA ( a znali tam tylko dwóch polskich dystrybutorów). Wysyłanie adresów pomogło pewne duże polskie wydawnictwo zdobyło się na ten odważny krok i gra miała w Polsce premierę jednocześnie z premierą światową 21 września.
Dzięki czemu trafiła też w moje ręce, a ja postaram się przekonać Was, że warto.
Ale od początku:

Z czym na arenę czyli zawartość:

Pudełko duże i ciężkie z ładną, ale nie rewelacyjną grafiką za to w środku bomba:
322 karty czarów pięknie ilustrowanych z dobrą szatą graficzną (layout), ilustracje i wielkość kart przypominają jakością te znane nam z Magic the Gathering. Oprócz kart czarów, mamy 4 karty magów oraz 4 karty ich zdolności, dużą sztywną i klimatyczną planszę, dwie plansze graczy , dwie księgi magii, mnóstwo żetonów, 9 kostek ataku i jedną kostkę efektów oraz przejrzystą, czytelną i dobrze obłożoną przykładami instrukcję. Całość ułożona w zgrabnej wyprasce plastikowej.

Co do wyglądu kart, nie ma co mówić, są super i o lie tylko odczucia od "ładne" do "piękne" towarzyszyły pokazywaniu kart innym osobom to już przy planszy ("taka szara") czy znacznikach ( jakieś nieforemne) takich zachwytów nie było. Ale jak wiemy wszystko to rzecz gustu i mnie jako graczowi który już nie jedną grę widział całość bardzo się podoba, solidne i ładne. Jedynym problemem jaki się rodzi na początku a związany jest ze specyfiką rozgrywki to jak zabezpieczyć karty przed zniszczeniem ale o tym przy mechanice. Osobnym gadżetem podnoszącym jakość odbioru gry są księgi magów. Każdy gracz dostaję taką księgę, która jest po prostu dobrze znanym z karcianych gier kolekcjonerskich klaserem na karty. Na foliowych stronach tego klasera umieszcza się karty które w czasie rozgrywki wyciąga się i używa na planszy. Niby nic a jednak wertowanie takiej księgi czarów sprawia dużą frajdę i pozwala poczuć klimat.
Za zawartość myślę że 5/5

Mechanika czyli jak przylać magowi:

Sama rozgrywka składa się z dwóch etapów przygotowania i właściwej gry. Przygotowanie ma tutaj znaczenie o tyle że wybieramy nie tylko maga którym gramy i rozkładamy plansze ale tworzymy od zera jego Księgę Magii (KM). Każdy z czterech dostępnych w grze magów: Kapłanki (Priestess), Czarodzieja (Wizard) , Czarownika (Warlock) i Władcy zwierząt (Beastmaster) ma przyporządkowaną wartość punktową za którą kupujemy karty czarów do KM. Koszt jest uzależniony od szkoły magii jaką zna mag i z której dany czar pochodzi. Ale przy prawie dwustu rodzajach czarów mamy w czym wybierać a gra pozwala nam na dowolne kombinacje. Nic nie stoi na przeszkodzie by np Czarownik specjalizujący się w magii ciemności rzucał czary leczące. Wszystko zależy od naszej inwencji i stylu gry. Chcemy przyzywać wiele potworów na arenę? proszę bardzo, a może wolimy strzelać do przeciwnika z daleka ognistymi kulami - nic nie stoi na przeszkodzie. To jakiego maga stworzymy w ramach zasad gry zależy tylko od nas - no bomba!!!!!!!
Na szczęście jest w instrukcji także możliwość zagrania wprowadzenia oraz skorzystania z gotowych KM tak aby szybko i łatwo rozpocząć pierwszą grę.

A na czym polega sama rozgrywka? Dwóch magów wchodzi na arenę i wychodzi z niej już tylko jeden :) Po przygotowaniu KM ruszamy w bój , wykonując na przemian akcje magami i istotami przez nich przywołanymi, wertujemy KM, rzucamy czary, walczymy wręcz, strzelamy i próbujemy wykończyć maga przeciwnika. W momencie otrzymania punktów obrażeń w wysokości poziomu życia maga, gracz który go prowadził przegrywa.
Każdy mag posiada energię magiczną - Mana - której używa do płacenia kosztu wystawianych kart czarów. Czary dzielą się na zaklęcia natychmiastowe, przywołania sprzętu, istot lub miejsc, czary ataku oraz na czary trwałe np klątwy, pułapki, uroki. Każdy z czarów ma koszt, zasięg, cel użycia, rodzaj oraz opis działania podane w prosty i przejrzysty sposób na karcie na szczęście w większości w postaci tekstu (jak ja nie cierpię ikonek).
Tura gry dzieli się na dwie fazy:
- przygotowania gdy każdy z graczy wybiera dwa czary które w turze rzuci jego mag oraz ewentualnie dodatkowe czary dla miejsc przywołań ( np pentagramy) czy dla chowańców
- akcji gdy każda z istot na planszy wykonuje swoje akcje.
Akcje wykonują na zmianę gracze aktywując po jednej istocie (mag to także istota), istota może wykonać ruch i jedną szybką akcje ( np atak lub dodatkowy ruch) albo pełną akcję (np przywołanie skomplikowanego czaru lub użycie potężnego ataku) Do tego wszystkiego dochodzą dodatkowe zasady poszczególnych istot i czarów. Jedne są szybkimi czarami lub posiadają szybkie akcje inne wymagają wydania akcji pełnej. Mag jako istota najbardziej zaawansowana na arenie ma jedną dodatkową akcję szybką, którą może użyć na rzucenie szybkiego czaru.
I tyle, tura gry to wybranie czarów, a potem radosne rzucanie, walki, leczenia, uniki itp.
Walka rozgrywana jest przy pomocy kostek sześciościennych, w których ścianki zawierają efekty pudła, trafień zwykłych i krytycznych ignorujących pancerz wroga. Do tego często ataki wywołują dodatkowe efekty (np podpalenie od ognistej kuli) sprawdzany rzutem kostką dwunastościenną.
Cała mechanika jest zwarta, spójna i nie zawiera niedomówień czy nieścisłości, wszystko działa i działa sprawnie, jedyne czego brak, a co mogłoby znacznie zniwelować tłok kart, czasami panujący na planszy to figurki magów. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie by w takie się wyposażyć a nawet dla graczy RPG czy gier bitewnych może nie być trudne zastąpienie na planszy kart wszystkich potworów figurkami.
Jeszcze problemem może być ochrona kart przed zniszczeniem, wyjmowanie ich z klasera i wykładanie oraz przesuwanie po planszy może dość szybko je zniszczyć. Znów wyjmowanie z klasera i wkładanie w koszulki przed użyciem na planszy także nie wydaje się dobrym rozwiązaniem. Co zrobić - jeszcze nie wiem :)
Ostatecznie mechanika nie powoduje przestojów, znudzenia czy konfliktów więc 4,5/5 (to pół za problem ochrony kart)



Ostatecznie warto czy nie warto:

Zdecydowanie warto!!! Gra się niesamowicie !!! Przygotowanie swojego własnego maga, wyposażenie go w sprzęt, chowańców, czary i sprawdzenie go w starciu z innymi magami sprawia niesamowitą frajdę. Wertowanie księgi, rzucanie czarów, kierowanie istotami, tworzenie planów taktycznych, kombinowanie współdziałania czarów to wszystko stanie się waszym udziałem gdy zagracie w Mage Wars. Gra ma wszystko co potrzeba, taktyczne manewry, wykorzystywanie pola walki, tworzenie zasłon i barier, czary ochronne i ofensywne, istoty latające, bezcielesne, broń, ekwipunek i wiele więcej, generalnie wszystko co fan fantasy i magii mógłby sobie zamarzyć. Dodatkowo w odróżnieniu od karcianek kolekcjonerskich nie czekasz aż dobierzesz właściwe karty na rękę tutaj wybierasz je wtedy gdy są ci potrzebne. Rewelacja , dla mnie po prostu rewelacja!
Przyjemność z grania jest ogromna i oceniam ją na 5/5.

Grę polecam miłośnikom fantasy, magii, byłym graczom MtG, fanom rozgrywek taktycznych i kombinowania, tym którzy lubią przygotować się przed grą oraz tym którzy nie cierpią losowych wyborów postaci i umiejętności którymi muszą grać przez następne 2 godziny.
Odradzam: "poważnym" nie rozumiejącym fantasy i magii, okazjonalnym graczom oraz tym którzy nie gustują w pojedynkach jeden na jeden (lub 2 na 2 lub każdy na każdego)

Ostatecznie grę oceniam na 5/5 z malutkim minusem

Kto ma wątpliwości czy warto zapraszam do grania a ja czekam z niecierpliwością na dodatki. Pierwszy z nowymi magami i czarami już w tym roku przed świętami: Forcemaster vs Warlord :)

Język gry: angielski
Cena: 60 $ ( około 200 zł w Polsce)
Autor: Bryan Pope
Rok wydania: 2012


Strona gry : Mage Wars warto zobaczyć: mnóstwo grafik i instrukcja gry.
Zdjęcia pochodzą ze strony:Boardgamegeek

Michał "elRojo" Antkowiak

php-fusion-themes Dodane przez elRojo dnia wrzesień 30 2012 21:22:481 Komentarzy ˇ 5786 Czytań - Drukuj
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesKomentarzephp-fusion-themes
php-fusion-themes
elRojo dnia październik 06 2012 17:23:10
Moje wątpliwości co do ochrony kart rozwiało wydawnictwo ISA - dystrybutor gry , proponują koszulki "wewnętrzne" czyli takie które z kartą mieszczą się w klaserze - do sprawdzenia: http://isa.pl/p2962-Koszulki-Pro-Fit-sleeves-wewnetrzne-64x89-mm-100-szt-5E-82712.html
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesDodaj komentarzphp-fusion-themes
php-fusion-themes Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesOcenyphp-fusion-themes
php-fusion-themes
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesLogowaniephp-fusion-themes
php-fusion-themes
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesAnkietaphp-fusion-themes
php-fusion-themes
Czego Wam brakuje najbardziej ?

grania regularnego w sklepie

grania na dużej imprezie

grania na konwencie

grania na regularnych spotkaniach

grania na Dniu Kota

turniejów

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesShoutboxphp-fusion-themes
php-fusion-themes
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

elRojo
10/11/2014 23:51
Spotkania stałe w trakcie realizacji - próbujemy zebrać znów ludzi chętnych do działań, spotkania okazyjne - możesz się z nami dogadać.

celmer
10/11/2014 18:35
Czy spotkania nadal się odbywają? Gdzie, kiedy? Chętnie pz wami pogram!

Alexandra
18/02/2014 10:41
Szkoda, że spotkania zostały zawieszone. Byłam kilka razy i zawsze dobrze się bawiłam. Dziękuję organizatorom za tak świetną inicjatywę i mam nadzieję, że spotkania zostaną wznowione. Pozdrawiam

elRojo
17/02/2014 08:42
Witam. Spotkania nad planszą jak i inne działania chwilowo są zawieszone, czekamy na chętnych do działania.

Alexandra
15/02/2014 22:19
Czy są jeszcze spotkania nad planszą?

elRojo
01/01/2014 13:16
I Tobie Kain smiley Wszystkiego najlepszego w 2014 smiley

kain
31/12/2013 20:20
Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku smiley

Josh
23/12/2013 21:13
Witam, ktoś ma ochotę na X-winga/BSG między świętami a nowym rokiem?

elRojo
27/06/2013 17:33
Zapraszam na najbliższe Spotkanie nad planszą - Star Wars LCG zawsze obecny.

Klakier
27/06/2013 02:04
Star wars lcg zagram

Archiwum
php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesWSPIERAJĄ NASphp-fusion-themes
php-fusion-themes









php-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themesphp-fusion-themes
php-fusion-themesphp-fusion-themes

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie